Uitleg schatkist startzondag

Geschreven door Rogine van Ede op . Gepost in Kindernevendienst

Veel mensen zouden in hun leven graag een schat willen vinden. Dit gebeurt niet zomaar.... Vaak gaat er een hele zoektocht met een schatkaart aan vooraf. Als je de schat vindt is het de vraag of er iets bijzonders in de schat zit.
Maar wij hebben vandaag voor jullie een hele mooie boodschap. Voor een ieder van jullie staat er een schatkist klaar! Een prachtig cadeau van God waar we geen schatkaart bij nodig hebben. We hoeven de schatkist niet te zoeken, we hoeven hem alleen maar open te maken. Het is een cadeau van God voor jou.
Als we de schatkist openmaken vinden we daar Gods genade. Wat een moeilijk woord is dat hè? We proberen het jullie uit te leggen. In ons leven doen we allemaal wel verkeerde dingen. Als we thuis of op school iets verkeerd doen krijgen we misschien wel straf. Als we een grote fout begaan is er ook nog de politie die je dan misschien een bekeuring geeft. Ook neemt de politie dieven mee naar de gevangenis zodat ze hun straf daar kunnen uitzitten. Bij de Here God werkt het niet zo... God is zo vol van liefde dat hij ons Zijn genade schenkt. Hij wil ons alle verkeerde dingen die we doen/gedaan hebben vergeven. Hij maakt ons vrij!

Foto029Het mooie aan deze schat is ook dat hij niet voor één iemand is.... Deze schatkist is voor ons allemaal! God zegt tegen een ieder van ons: 'Ik hou van jou? Hou jij ook van mij? En als wij deze vraag met ja kunnen beantwoorden dan staat er ook voor ons een schatkist die we niet hoeven te zoeken maar die we gewoon open mogen maken. Die schat is niet om voor even van te leven maar voor eeuwig. Dat betekent voor altijd! Zo zijn we allemaal schatrijk omdat we mogen leven uit Zijn genade!

In jullie schatkistje vinden jullie ook een Merci. De Merci hoef je alleen maar aan te pakken en je zegt: 'Merci of dankuwel.'
Zo is het ook met de genade van God. Dank U dat de Here Jezus ook voor mij aan het kruis is gestorven.

Je moet de Merci wel uitpakken en opeten. Anders proef
je niet hoe de Merci smaakt. Als je niets met Gods
genade doet, proef je niet hoe lief en goed God voor je is.
Eet de Merci maar op. MMMMM... lekker! Nu proef je hoe de Merci smaakt. De Here Jezus wil dichtbij je zijn: in jou! Praat maar met Hem. Lees in Zijn Bijbel hoeveel Hij van je houdt. Als je Hem vertrouwt, dan proef je dat Hij er altijd voor je is!