Christelijke meditatie

Maandelijks christelijke meditatie in de Maranathakerk

Luisteren in stilte

De stilte is de beste plek om dicht bij God te zijn. In 1 Koningen 19:13 staat heel mooi beschreven hoe God dicht bij Elia komt. In de vertaling van Bijbel in Gewone Taal staat daar:  “Niet in groot lawaai, maar in het zachte suizen van de stilte” hoort Elia God. In de Bijbel ontmoeten God en mensen elkaar vaak in de stilte.

Mooi gezegd, maar ik ben druk, denk je wellicht. Druk met mijn werk, gezin, zorg voor familie. Deze drukte is een realiteit en geeft stress. Ook verlies, of andere “levensevents” kunnen veel stress geven.

Het goede nieuws is: Heb je het druk?  Of ervaar je op een andere manier stress? Kom dan juist naar deze avonden christelijke meditatie. Ze duren een uur.

Dat uur bestaat voor een deel uit het aanleren en beoefenen van technieken om de drukte in je hoofd of spanning in je lichaam bewust te hanteren, waardoor het kan verminderen. Dit kan ook behulpzaam zijn in het leven van alledag.

Voor het andere deel zullen we ons in een ontvankelijke houding richten naar God en Zijn woorden. Dit laatste kan op allerlei manieren. Vanuit onze rijke, geloofstraditie zullen we verschillende vormen van christelijke meditatie beoefenen.

Je kunt je via de website van de Maranathakerk opgeven voor de avonden. Aarzel je nog? Dan kun je ook “last minute” insteken, zonder je op te geven. Ook is het mogelijk een avond of een aantal avonden te volgen.

• Datum:woensdag  13 okt, 24 nov, 15 dec, 12 jan 2022, 2 febr 2022, 9 mrt 2022
  • Tijd: 20.00 uur tot ongeveer 21.00 uur ( inloop/koffie vanaf 19.45 uur)
  • Plaats: Maranathakerk
  • Contact: Jelma van Roest,    jelma@praktijkvanroest.nl