Pastorale toerusting

Pastorale toerusting ouderlingen en pastoraalwerkers

Op donderdagavond 24 september en 15 oktober hebben we Jeanette de Korte in ons midden om ons als ouderlingen en pastoraalwerkers toe te rusten voor het mooie werk wat we in de gemeente mogen doen. Hoe kan ik –  met wie ik ben als persoon – Gods liefde en genade uitdelen aan de mensen om mij heen?

Op deze avonden gaan we ontdekken hoe we het verhaal van God kunnen verbinden aan het verhaal van mensen en andersom.

Wat doen we op de eerste avond?

De 1e avond zullen we vooral stilstaan bij:

Hoe ontstaat er een ontmoeting  van hart tot hart tussen het gemeentelid dat ik bezoek en mijzelf?

Wat heb ik beschikbaar in deze ontmoeting van hart tot hart?

Wat doen we op de tweede avond?

Op de 2e avond zullen we met elkaar de verdieping zoeken op pastorale vaardigheden à op basis van de vragen die op de 1e avond naar voren zijn gekomen.

En we kijken met elkaar naar het gebruik van de Bijbel, gebed en manieren om ontmoeting van hart tot hart te bewerkstelligen.

De 2 avonden zijn een vervolg op elkaar. Daarom nodigen we je van harte uit om alle 2 de avonden te volgen en van daaruit weer opgebouwd en geinspireerd de gemeente te kunnen dienen.

Ben je geen ouderling of pastoraal werker, maar spreekt dit onderwerp je heel erg aan, dan ben je ook van harte welkom. Ivm alle maatregelen rondom corona is het noodzakelijk om je op te geven. Dat kan via ouderlingen@maranathakerk.net

De avonden beginnen om 20.00u in de kerk. Vanaf 19.45u is er inloop met koffie of thee.