ALLE GEGEVENS OP EEN RIJTJE

DOELGROEP

Voor iedereen die overweegt om belijdenis te doen

DATUM

November 2023 t/m maart 2024 Data en tijden in overleg met de deeldeelnemers

TIJD

12 gelegenheden om de twee weken.

LOCATIE

Maranathakerk Lunteren

KOSTEN

€ 20.00 voor boekje "Dogmatiek voor iedereen"

OPGEVEN VÓÓR

Contactpersoon

ds. Jacques Steenkamp

Belijdeniscatechese

Geloofsbelijdenis afleggen in de christelijke gemeente is een persoonlijk en belangrijk moment op de weg van het geloof. Tijdens het volgen van belijdeniscatechese sta je stil bij wie je bent (ik ben gedoopt), aan wie je behoort (Jezus Christus) en wie om je heen
staat en jou ondersteunt (de gemeente als een geloofsgezin).
Het volgen van deze catechese en het in het openbaar uitspreken van je ja-woord aan
God helpt je om je geloof vorm te geven, te versterken en te vieren.

We nodigen je graag uit om samen met anderen op zoek te gaan naar de betekenis van geloven, hopen en liefhebben in deze tijd. Een seizoen lang samen eerlijk te zijn over onze zekerheid en onze twijfel, onze vragen en vreugden. Want hoe mooi is het om je diepgaand te bezinnen op wie God is, wat geloven inhoudt, wat Gods verlangen is voor Zijn gemeente en waarom ‘ja’ zeggen tegen God en Zijn gemeente relevanter is dan ooit.

Vandaar de uitnodiging, aan jongeren en ouderen om in de Maranathakerk het geloof te belijden. Hiervoor willen we graag in onze gemeente ruimte creëren.

We beginnen deze maand en willen dan twee keer per maand samenkomen om samen over ons geloof te praten. Als uitgangspunt nemen we hiervoor de Bijbel en daarnaast ook materiaal dat ons helpt om het geloofsgesprek te voeren. Op die manier hopen we dan toe te groeien naar het moment van de belijdenisdienst.

Ik zie er naar uit om deze reis met jou en u te maken.
Laat het mij gerust per e-mail of telefonisch weten als je interesse hebt.

Jacques Steenkamp – 0639861537
predikant@maranathakerk.net

Wat is geloofsbelijdenis niet?

• Dit is geen tweede lidmaatschap, de doop is de enige opname in de familie van het  geloof.
• Dit is niet de voltooiing van de catechese, want wij geloven in levenslang leren.
• Het is niet het verwerven van bepaalde rechten in de kerk.

Wat is de waarde van geloofsbelijdenis?

• Oriëntatie – Waar kom je vandaan en waar ga je heen?
• Identificatie – Met wie reis je?
• Bevestiging – Wie je bent en welke beloften je kunt nakomen.

12 gelegenheden om de twee weken.