ALLE GEGEVENS OP EEN RIJTJE

nnb

OPGEVEN VÓÓR

Kunst in de Kerk

De commissieleden van ‘Kunst in de Kerk’ houden van kunst en houden van de kerk. In de kerk gaat het in de eerste plaats om de Heer van de kerk. Als leden van Christus’ gemeente komen we bij elkaar in het huis van de gemeente: de kerk. Dit gebouw is niet alleen een functionele ruimte maar mag ons ook helpen om het geloof, de hoop en de liefde tot God en elkaar te inspireren. Kunst kan hieraan op een verrassende manier bijdragen! Die ervaring hebben we als Maranathakerk in het verleden al eens eerder opgedaan toen we een expositie hadden die door gemeenteleden was gemaakt. Deze positieve ervaring van toen inspireert de commissie Kunst in de Kerk tot opnieuw tot actie op dit gebied. Daarom willen we als commissie in het seizoen 2023-2024 op meerdere manieren en momenten iedereen laten kennismaken met verschillende kunstuitingen die direct verbonden zijn met het kerkelijk jaar. Ook in de kerkdienst(en) op zondag zal er aandacht gegeven worden aan de verbinding tussen kunstuiting en het kerkelijk jaar.

Via de nieuwsbrief, het kerkblad, de website en andere kanalen houden wij je op de hoogte van het aanbod en de activiteiten. Als je vragen, opmerkingen of ideeën hebt, dan kan je contact opnemen met de taakgroep Vorming & Toerusting: vormingentoerusting@maranathakerk.net

Commissieleden Kunst in de Kerk: Ineke van den Brink, Marry Duim, Janneke van de Kaa, Cock Kroon, Piet van Roest, Fenny van Silfhout.