Henny Neutel

Ouderling -1e scriba

Even voorstellen

Mijn naam is Henny Neutel; geboren en getogen in Lunteren en getrouwd met Ruud. Wij wonen, met onze kleine (hobby-) veestapel   tussen Lunteren en Ede.

De eerste jaren van ons huwelijk woonden wij in Ede; toen we in 1985 in Lunteren kwamen wonen hebben wij ons aangesloten bij de Maranathakerk. Vanaf het begin zijn wij beiden actief geweest binnen onze gemeente.

Wat betekent het geloof voor mij in mijn dagelijks leven?

De tekst van Micha 6:8 is voor mij het uitgangspunt van waaruit ik wil leven: -doe recht -wees trouw -en wandel je weg nederig met God

Of dat me altijd lukt? Nee….helaas niet. Maar ik weet, dat ik het niet alleen hoef te doen; ik mag daarbij altijd een beroep doen op de hulp van God.  Hij weet wat goed voor me is en als ik weer eens ‘een steekje laat vallen’ dan mag ik om vergeving vragen en dat gebruiken als een leermoment.

Mijn taken binnen de Maranathakerk

Na een periode van 9 jaar als diaken te hebben gewerkt, ben ik gevraagd het scribaat op me te nemen. Een pittige en grote taak, maar wel een taak die goed bij me past. Ik ervaar het als een voordeel, dat ik door de afgelopen jaren de organisatie binnen de Maranathakerk goed heb leren kennen; dat is zeker helpend.

Naast het scribaat zit ik als MK-afgevaardigde in het bestuur van de Vluchtheuvel.

Functies:
Maakt deel uit van: