Vorming en toerusting

Activiteiten en jaarthema taakgroep Vorming en Toerusting

Maranatha

U die ons leerde bidden,
Heer kom in ons midden.
Geef ons ogen, hart en handen
voor elkaar en voor de ander.

Eén in gebed, één in vertrouwen
om door Uw Woord de kerk te bouwen.
Laat ons gebed een bouwsteen zijn,
al zijn de woorden nog zo klein.

Wij vouwen onze lege handen
en slaan de ogen voor U neer.
Wij bidden Maranatha,
kom in ons midden Heer.

© Fred Takken

Eén in gebed

Als volgelingen van Jezus kunnen we als Zijn gemeente niet geloven, hopen en liefhebben zonder een intieme relatie met Zijn en onze Vader. Deze relatie wordt verdiept als we in gebed gaan. Daarom is besloten om het jaarthema voor het seizoen 2023-2024 te verbinden aan het gebed: Eén in gebed.

Als deel van Zijn wereldwijde gemeente komen we samen op de eerste dag van week. In onze samenkomsten, op zondagochtend, zondagavond en door de weeks, lezen en luisteren we naar de boodschap van de Bijbel. Daarnaast is er zeker ook ruimte  voor lofprijzing, aanbidding en verootmoediging. Door middel van ons gebed brengen we alles wat ons bezig houdt bij Hem. In onze gebeden worden we ook stil voor God zodat Hij door de Heilige Geest tot ons kan spreken; door Zijn Geest brengt Hij ons Zijn woorden in herinnering zodat we Zijn wil leren verstaan en doen.

Zowel bij bestaande als nieuwe activiteiten zal het gebed centraal staan om met elkaar te ontdekken hoe we onze relatie met de levende God kunnen versterken.

Als gemeente hopen we in september met het nieuwe seizoen te starten. We starten het seizoen met 3 avonden over Het Onze Vader. We bidden dit gebed dat Jezus ons gaf elke zondag in de kerk maar kennen we de betekenis van dit gebed?

Op de Bijbelgesprekskringen en de GGG-groepen gaat men aan de slag met het bijbelstudieboekje ‘Bidden in de kring’. Daarnaast zullen ook de huiskamergesprekken, die in de loop van het seizoen worden gehouden, verbonden worden aan het thema ‘Eén in gebed’.

Op verzoek bieden we ook dit jaar de cursus ‘De 7 wonderen van het kruis’ aan. In zeven avonden wordt je meegenomen in de laatste achttien uren van Jezus voordat Hij aan het kruis ging en leren we de diepere betekenis van elk wonder en staan we stil bij dat wat Hij zei en deed. In deze cursus speelt het gebed een grote rol.

Ds. Jacques Steenkamp sluit het seizoen met ons af in vier avonden over het Begeesterd Leven.

Rondom de startzondag van 24 september hopen we u te informeren over activiteiten die gedurende het seizoen 2023-2024 zullen worden aangeboden. Nieuwsgierig geworden? Neem dan alvast een kijkje bij het programma

informatie van andere taakgroepen