Zelfs ik verander!

Ook ik kreeg de vraag of ik een stukje op papier zou willen zetten. Het verbaasde mij wel, want wat heb ik nu te vertellen? Toch maar eens uit mijn comfort zone stappen dan.

Hoi mensen ik ben Jacco Mostert 47 jaar ben getrouwd met Alinda en trots op onze twee zoons, Allart 19 en Kyan 13 jaar. Vanaf ons trouwen lid van de Maranatha kerk (van huis uit was dat de Bethel kerk). Tot voor een jaar of 5 geleden niet een echte trouwe kerk bezoeker.

Dat veranderde allemaal toen ik in 2015 naar een Alpha-cursus ging (na fors aandringen van mijn vrouw). De gesprekken die we daar kregen waren echt super mooi en bijzonder. Ze zetten mij dan ook aan het denken over wat geloven voor mij was. Had daarvoor altijd wel een vooroordeel over dat soort “groepjes”.
Nu heb ik de kracht ervaren van het samen praten, luisteren en bidden. Of het nu een gemeente groei groep, man United, gebedsgroep of de geloofsbelijdenis groep is, eigenlijk wil ik er niet één missen.

O ja, belijdenis, dat is ook al weer een jaar geleden. Dat heb ik ook als heel waardevol ervaren en ben daardoor ook zeker in m’n geloof gegroeid. Wel leuk om te vertellen misschien, is dat we vorig jaar bij elkaar zaten en allemaal wel iets aan de 40 dagen tijd wilden gaan doen. Iedereen “vastte” wel op één of andere manier. Zelf kon ik eerst niet zo gemakkelijk iets bedenken, maar kwam toen op het idee om 40 dagen alleen nog maar naar Groot nieuws radio te luisteren (Christelijke radio zender). Dat klinkt misschien eenvoudig, maar voor iemand die al jaren alleen maar naar Veronica wil luisteren is dat toch wel bijna een straf. Het mooie is dat hij tot op de dag van vandaag nog steeds op GNR staat. Mooie Christelijke muziek en het met gelijkgestemden samenkomen en/of bidden is mijn nieuwe hobby geworden!

Sta echt nog aan het begin van mijn reis met God en zal nog genoeg fouten maken, maar voel me elke dag gesterkt door het geloof en dat geeft pas echt Hoop!!!
Your love never fails (https://youtu.be/IoezWBPGRAc?t=2)
Met vriendelijke groet,
Jacco Mostert

Vertaling van het lied Your love never fails

Uw Liefde faalt nooit

Niets kan ons scheiden
Zelfs als ik wegren
Faalt Uw liefde nooit.

Ik weet dat ik nog steeds fouten maak
Maar Uw genade is iedere dag nieuw voor mij
Uw liefde faalt nooit.

Chorus:
Door de eeuwen heen blijft U dezelfde
Uw liefde faalt nooit
Er kan pijn zijn in de nacht, maar in de morgen is er vreugde

En als de zeeen te keer gaan
Hoef ik niet bang te zijn
Omdat ik weet dat U van mij houdt
Uw liefde faalt nooit

Vers 2:
De wind is sterk en het water diep
Maar ik ben niet allen op open zee
Omdat Uw liefde nooit faalt.

De kloof is veel te breed
Ik had nooit gedacht dat ik de andere kant zou kunnen bereiken.
Maar Uw liefde faalt nooit.