Rosalie van Schooneveld

diaken

EVEN VOORSTELLEN…

Ik woon met heel veel plezier in Lunteren met Edwin Foppen (mijn man) en 2 kinderen (Juliëtte 9 jr. en Olivier 8 jr.).  Het liefst wandel ik met mijn/onze Vader. Ik vind het heerlijk zijn aanwezigheid te voelen. Verslavend!; ) En ook met elkaar te luisteren naar Zijn stem. Ik ben dan ook onderdeel van de ministry gebedsgroep en de woensdagavond gebedsgroep. Daar mogen we ervaren hoe genadig God is, iedere keer, dat wij tot Hem bidden! We mogen iedere keer getuigen zijn van de kracht van het gebed.

Tijdens het gebed van de kerkenraad is mijn naam genoemd, als gegadigde voor de diaconie. Ik had dat zelf echt niet bedacht en wist niet, wat van mij verwacht werd. Toen ik van Pieter hoorde welke taken vacant waren, was de keuze zo gemaakt. Het Diaconaal Loket! Zoooo passend kan God het alleen bedenken. Ik kom oorspronkelijk uit de hulpverlening en geniet van het contact met mijn naaste. Samen zoeken naar de beste route in het Licht, wat God mij geeft.

TAKEN BINNEN DE DIACONIE

Naast de structurele taken die een diaken heeft, zoals het verzorgen van de collectes, het Heilig Avondmaal … En alle praktische taken, die de kerk heeft in de zorg van onze naaste, heb ik als taak het Diaconaal Loket, ben ik contactpunt met de Vluchtheuvel en het Diaconaal Platform.

Ik geloof, dat God altijd een antwoord geeft op een hulpvraag. Ik heb het nog niet  meegemaakt, dat een vraag onopgelost bleef, onbeantwoord. God leidt en geeft antwoord, altijd!

Het Diaconaal Loket is er voor een ieder, die een hulpvraag heeft in de breedste zin. Hulp bieden aan een ieder, die een hulpvraag heeft. Hoe breed is dat?! Het kan zijn, dat iemand de zorg voor zijn naaste niet kan behappen door een ziekenhuis opname of dat de zorg vraag ingewikkeld, pittig of moeilijk is of je ziet even door de bomen het bos niet meer of je krijgt het huis niet meer op orde en leef je niet meer fijn of heb je levensvragen of is het financieel een onoverzichtelijke puinhoop of … Zoveel verschillende mensen zoveel verschillende vragen. Wat wij doen, is samen de hulpvraag strak en helder maken en samen kijken naar mogelijke oplossingen (binnen de reguliere zorg en binnen onbetaalde zorg), praktisch of geestelijk.

Functies:
Maakt deel uit van: