Aanleveren voor Beamer en Afkondigingen

We zijn intussen al helemaal gewend aan het gebruik van de beamer in mn. de ochtend-diensten. Een vaste groep getalenteerde computerdeskundigen uit onze gemeente zorgt wekelijks voor de presentatie daarvan.

Om het werkbaar te houden wat informatie en een paar richtlijnen.

Elk verzoek om iets via de beamer te projecteren wordt ingediend bij; afkondigingen@maranathakerk.net (zie colofon kerkblad), en niet rechtstreeks naar het beamerteam. Uitzondering daarop zijn eigen predikant en de preekvoorzieners die de gastpredikanten regelen en hun orde van dienst ontvangen.

Twee kerkenraadsleden, Ankie Mulder en Tiny de Koning beheren de afkondigingenmail en zorgen dat afkondigingen, ziekenbriefje en gevraagde voorbede bij de dienstdoende predikant en ouderlingen van dienst komen. Zij bekijken de aanvragen voor de beamer en sturen dit door naar het beamerteam. Bij twijfel wordt er overlegd met voorzitter en scriba.

Wat is belangrijk:

• Aanvragen voor beamer/afkondiging moeten op vrijdag voor 18.00u. ingediend zijn.
  • Beamer: liefst 1 pagina per onderwerp, maximaal 2 pagina’s.
  • Deze pagina moet bestaan uit een titel en afkondigingstekst van maximaal 50 woorden en/of 250 tekens per pagina. Optioneel kan een afbeelding worden toegevoegd, het aantal woorden wordt dan 30 en/of 150 tekens. Lever een bewerkbare tekst aan, zo dat het beamerteam de tekst makkelijk kan opnemen in de presentaties.
  • Affiches in een staand formaat (portrait) zijn niet geschikt om te projecteren. Dit i.v.m. het scherm wat een liggend formaat heeft.
  • Mocht u een kant en klare affiche willen aanleveren, dan dient deze een liggend formaat (landscape 16:9) te hebben. Bij voorkeur een jpg met een resolutie van 1600x900px.
  • Gevraagde onderwerpen worden maximaal twee keer afgekondigd en/of geprojecteerd.

Heel wat regeltjes maar nodig om het praktisch te houden. We vragen uw begrip hiervoor en bedenk, het is sneller gelezen/gehoord dan de voorbereiding daarvan.