Cock Kroon

Mobiel
06 – 112 802 41

Even voorstellen…

Sinds 1 augustus 2017 ben ik als kerkelijk werker in dienst van de Hervormde Maranathakerk te Lunteren. Van 2006 tot 2017 was ik in dezelfde functie werkzaam maar dan in de Hervormde Gemeente van Ede. Mijn taken bevinden zich met name op het gebied van pastoraat, catechese en vorming en toerusting. Daarnaast ga ik regelmatig voor in kerkdiensten, zangdiensten of afscheidsdiensten. Het werk in de kerk heeft al vele jaren mijn hart; de roeping tot dit werk trof mij niet als een bliksemflits uit de hemel maar zij kwam heel geleidelijk.

Door de jaren heen groeide het verlangen om dienstbaar te zijn aan God en de mensen.

Dit verlangen werd met name gevoed door middel van zondagse erediensten; door Woord en Geest werd ik geroepen om op weg te gaan achter onze Here Jezus Christus heen. Deze weg van navolging ga ik, met vallen en opstaan, vertrouwend op Zijn belofte: ‘Ik vertrouw erop dat Hij Die in u een goed werk begonnen is, dat voltooien zal tot op de dag van Jezus Christus’ (Filippenzen 1:6). Dit goede werk is al begonnen toen ik op zondag 13 maart 1977 gedoopt werd in de Hervormde Kerk van Wilnis. Daar klonk voor het aangezicht van God: ‘Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn’ (Statenvertaling, Jesaja 43:1).

Naast het werk in de kerk beleef ik veel plezier aan mijn grote hobby: fietsen. Door het hele jaar heen maak ik graag ritten in en buiten de provincie Gelderland. Ik probeer onze vier kinderen ook te besmetten met het fietsvirus maar dat is tot op heden nog niet erg goed gelukt… Gelukkig heb ik in mijn vrouw ook iemand gevonden die niet vies is van een mooie uitbreide fietsrit, bij voorkeur met een overnachting.

Functies:
Maakt deel uit van: