Nieuwsbericht van de Kindernevendienst

Hoi Allemaal,
We willen af en toe even wat dingen met jullie delen hoe het reilt en zeilt bij de kindernevendienst, vandaar dit nieuwsbericht.

Wij sparen dit seizoen voor zorgboerderij Eck-stra.

Onderbouw:

De kinderen van de onderbouw , groep 1 tm groep 3, gaan na het kindermoment naar de kelder.

We lezen daar een mooi verhaal die aansluit bij het kindermoment ( Bijbelbasics.nl) en maken een leuke knutsel of gaan lekker spelen. We gaan ook wel eens naar buiten, dus het zou erg fijn zijn als de jassen mee worden genomen naar de kelder. Of bij de zijzaal aan de kapstok worden gehangen.

Met speciale diensten komen de kinderen na de preek terug in de kerk. Onderaan deze brief staat een kalender met bijzonderheden.

Omdat de laatste tijd de groep heel hard groeit , wat super fijn is! , merken we dat we wel wat extra hulp kunnen gebruiken. We werken volgens een rooster, je bent dan om de 5 a 6 weken aan de beurt. Je staat altijd met z’n tweeën ingeroosterd en bereid samen de dienst voor ( of het verhaal, of de knutsel)

Wil je meekijken of het wat voor je is? Van harte welkom! Bel of app gerust.

Contact persoon voor de onderbouw is Marina Jansen: 06 54667784

Middenbouw:

In de zaal naast de keuken zit de middenbouw , groep 4 tm groep 6 . Wij hebben ook een mooi verhaal uit bijbelbasics en daarna vaak een puzzel of knutselwerkje. Na de preek komt de koster ons roepen en gaan de kinderen weer terug de kerk in. Op feestdagen is er geen middenbouw, voor verdere bijzonderheden : op deze brief staat een kalender. De dagen dat er geen middenbouw is, liggen er hele leuke invulboekjes voor jullie klaar in de hal van de kerk!

Contactpersoon Middenbouw: Jannetta Jansen:  06 30176801

Bovenbouw:

Omdat het bij de peuterdienst erg druk is, zitten we met de bovenbouw, groep 7 en 8,  in de consistorie. Ook wij werken met Bijbelbasics. Na de preek gaan de kinderen weer terug de kerk in. De eerste zondag van de maand is er geen bovenbouw, dit om jullie al te laten wennen om een hele dienst in de kerk te zitten. In de hal van de kerk liggen leuke invulboekjes , die kun je meenemen in de kerk.  De kinderen van groep 8 opgelet: 30 Juni hopen we de overstapdienst te vieren, een speciale dienst voor jullie omdat je naar de middelbare school gaat en de kindernevendienst gaat verlaten.

Contactpersoon Bovenbouw: Alinda Mostert 06 36096704